چگونگی انتخاب یک موضوع پایان نامه ارشد روانشناسی تربیتی

برای انتخاب یک موضوع پایان نامه ارشد روانشناسی تربیتی نیاز به ایده های جدیدی دارید. در ادامه به ایده هایی درباره رابطه سن خواندن با عملکرد تحصیلی و مهارت های ارتباطی ، رابطه تمرین با یادگیری با نقش واسطه ای ارزشیابی ، ارزیابی عوامل موثر بر یادگیری و مهارت های ارتباطی دانش آموزان ، تاثیر آموزش به روش سنگهای سخنگو  بر افزایش مهارت های ارتباطی دانش آموزان ، تاثیر آموزش به روش سنگهای سخنگو  بر کاهش مشکلات حرکتی کودکان پرداخته شده است.

چگونگی انتخاب یک موضوع پایان نامه ارشد روانشناسی تربیتی (ایده 96) : رابطه سن خواندن با عملکرد تحصیلی و مهارت های ارتباطی
یکی از متداولترین مفاهیم مورد استفاده در ارتباط با بررسی با مرجع - میانگین در مدارس، «سن خواندن» است. سنین خواندن در ارزشیابی های استاندارد مانند تحلیل توانایی خواندن نيل (نيل  ۱۹۹۷) برای نمایش سنی استفاده می شوند که در آن یک امتیاز خام مشخص میانگین بود. آنها با تهیه امتیاز خام میانگین تمامی کودکان در نمونه هم سن برای هر گروه سنی، و سپس برطرف کردن هرگونه بی نظمی در نمودار حاصل، به دست می آیند. افزایش در عملکرد با سن برای گروههای سنی بزرگتر، کوچکتر است. البته این مباحث برای کاربرد این سنجش با دانش آموزان بزرگتر به وجود می آیند، چرا که براساس مدلی که بر پایه آن قرار دارند، صحت و سرعت خواندن در ورای یک نقطه (امتیاز) خاص، هیچ پیشرفتی را نشان نخواهد داد. بنابراین، باید به هنگام استفاده از سنین خواندن دقت کنیم که آن ها را به عنوان معیارهای ثابت و دقیق موفقیت در خواندن، تفسیر نکنیم، چون نشان دهنده نقاط اوج ناگهانی پیشرفت در خواندن و نوشتن هستند. به هر حال گفته شده است که اگر از این امتیازات میانگین و متعادل شده در حین احتساب باندهای اطمینان مربوط به امتیاز معلوم استفاده نمائیم، آن گاه قادر به مشاهده سنین خواندن به عنوان تقریب هایی از توانایی خواندن در زمان انجام تست، می شویم. موضوع دیگری هم وجود دارد. هیچ چیز ثابتی توسط یک سن خواندن مشخص، معلوم نمی گردد. خواندن یک رفتار اکتسابی است که ارتباط نزدیکی با پیشرفت، سن، دسترسی به مواد خواندنی و راهنمایی مناسب و مانند آن، دارد. بنابراین یک امتیاز خواندن پایین لزوما نشان دهنده توانایی عمومی کم، رشد تکاملی آهسته و مانند اینها نیست.

دانلود چارچوب نظری و پیشینه تحقیق درباره الگوهای ارتباطی



چگونگی انتخاب یک موضوع پایان نامه ارشد روانشناسی تربیتی (ایده 97) : رابطه تمرین با یادگیری با نقش واسطه ای ارزشیابی
ارزشیابی ابزار آموزشی قدرتمندی برای ارتقای یادگیری است. با این حال، عملیات ارزشیابی باید متناسب با اهداف آن، اهداف برنامه درسی و همینطور تک تک دانش آموزان باشند (گویگیل، إلى  ۲۰۰۱). کلارک و همکاران، ۲۰۰۳). هیچ مدرکی دال بر این وجود ندارد که افزایش مقدار تست گیری، یادگیری را ارتقا خواهد داد. (گروه بهبود بررسی  ۲ : ۱۹۹۹) در سالهای اخیر در بسیاری از کشورها تغییر نگرش صورت گرفته و تأکید بر روشهای بررسی است که تنها به اهداف جمعی یا «بررسی یادگیری کمک می کنند. نتایج تست های جمعی اعمال شده خارجی، خصوصا در جائی که شروط زیادی مربوط به این نتایج در کشورهایی مانند انگلستان وجود دارند، می توانند تأثیراتی بسیار منفی بر شاگردان داشته باشند. آموزگاران غالبا احساس می کنند که به جای استفاده از ارزشیابی برای کمک به یادگیری باید زمان قابل ملاحظه ای را به تمرین گرفتن تست اختصاص دهند. در جایی که این مورد وجود دارد، دانش آموزان خصوصا آنهایی که موفقیت کمتری دارند، بسیار مضطرب و دلسرد می شوند، ارزشیابی را به عنوان آنچه به آنها برچسب زده و در میان همکلاسی هایشان انگشت نما می کند، می بینند.

دانلود چارچوب نظری و پیشینه تحقیق درباره یادگیری و ارزشیابی



چگونگی انتخاب یک موضوع پایان نامه ارشد روانشناسی تربیتی (ایده 98) : ارزیابی عوامل موثر بر یادگیری و مهارت های ارتباطی دانش آموزان
دفاع از خود دانش آموز شاید با ارزش ها و فرضیات متخصصین مغایرت دارد، هر چند هم که هر دو در مورد خودشان با مسئولیت حفظ کنترل و هدایت کلاس و مدرسه به طور کلی، و در مورد حقوق و توانایی های دانش آموزان برای بیان دیدگاههای خود می باشد (گارتر و سانداو ۱۹۹۵). هیچ راه حل ساده ای برای هیچ یک از موضوعات وجود ندارد. در اینجا هم، اساسا مغایرت میان نقش شرکت کنندگان در سیستم مدرسه را نشان می دهد. اگر، همانند تعدادی از مدارس، دفاع از خود دانش آموز، قابل قبول نباشد، (به عنوان مثال برای دانش آموزانی که احتمالا رفتارشان برای مدارس چالش برانگیز است. بنابراین برخی از متخصصین باید نقش دفاع از دانش آموزان را به عهده بگیرند ارزشیابی درک و احساس دانش آموزان در مورد رفتار آنها، به مهارتهای شنوایی تنظیم شده با ظرافت زیاد و نیز توقف واکنش های قضاوتی در مورد متخصصین بستگی دارد.

دانلود 42 مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره انواع یادگیری

نمونه پروپوزال آماده روش تحقیق روانشناسی تربیتی – اختلال یادگیری



چگونگی انتخاب یک موضوع پایان نامه ارشد روانشناسی تربیتی (ایده 99) : تاثیر آموزش به روش سنگهای سخنگو  بر افزایش مهارت های ارتباطی دانش آموزان
سنگهای سخنگو  (ورموت، ۲۰۰۴) یک راهکار قدرتمند است که به دانش آموزان کمک می کند روابط و موقعیت های مشکل ساز را به آن شکلی که آنها را می بینند نشان دهند. در یک مصاحبه فردی، به دانش آموز انبوهی سنگ با اشکال، اندازه ها، رنگ ها و بافت های متفاوت داده می شود و از دانش آموز خواسته می شود برای بیان تفکرات و احساسات خود در ارتباط با مدرسه، و در مورد ارتباطات او با سایر دانش آموزان و معلمان، از آنها استفاده کند. فرد سنگی را برای نمایش خودش به عنوان یک دانش آموز در مدرسه انتخاب می کند و در مورد انتخاب خود بحث می نماید. متعاقب آن سنگ های بیشتری برای نمایش افراد خاص در مدرسه و یا در کلاس انتخاب کرده و توضیح می دهد چرا آنها را انتخاب کرده است، سپس آنها را روی یک پارچه سفید یا برگه بزرگ کاغذ مستطیلی قرار می دهد. لبه های مستطیل مرزی برای قرار دادن این سنگها می سازد.



چگونگی انتخاب یک موضوع پایان نامه ارشد روانشناسی تربیتی (ایده 100) : تاثیر آموزش به روش سنگهای سخنگو  بر کاهش مشکلات حرکتی کودکان
کودکان با مشکلات حرکتی حاد ممکن است مشکلاتی متأثر از برخی با همه اعضای بدن، عملکرد محدود است، مشکلات حرکتی کم یا زیاد و برخی اوقات مشکلاتی با زبان و صحبت کردن داشته باشند. اکثر شاگردان، البته نه همه آنها، یک معاینه خواهند داشت. این معاینه شاید به هنگام تولد، در سن دو سالگی یا بیشتر صورت گرفته باشد - هر چند شرایط اختلالی مانند نقص عضلانی احتمالا تا زمان حضور کودک در مدرسه مشخص نمی شوند. اشکالات فیزیکی بعضی از کودکان، به دلیل یک سانحه یا بیماری است که می تواند در هر سنی رخ دهد. باید به خاطر داشت که آنها هم مانند سایر کودکان، ممکن است مشکلات یادگیری، اختلال گفتاری، اختلال رفتاری، تنگی نفس، صرع، مشکلات بینایی و شنوایی یا معلولیت های پنهان مؤثر بر دریافت بینایی شنوایی آنها با هماهنگی چشم/ دست و غیره داشته باشند.

 درباره عملکرد حرکتی بیشتر بدانید