چطور یک موضوع پایان نامه دکتری روانشناسی انتخاب کنیم؟

برای اینکه گام به گام بدانید چطور یک موضوع پایان نامه دکتری روانشناسی انتخاب کنید با ما همراه باشید. در این مقاله به ایده های مهمی اشاره شده است که برای انتخاب موضوع مناسب است. این ایده ها درباره اثر بخشی درمان ذهن آگاهی بر کاهش اضطراب و استرس ، نقش حمایت معلم در کاهش اختلال یادگیری دانش آموزان ، اثر بخشی تایپ درمانی بر کاهش نارساخوانی دانش آموزان ، تاثیر آموزش مهارت های ارتباطی در کاهش علائم اختلال در کودکان اوتیستیک ، بررسی عوامل موثر بر مشکلات رفتاری کودکان مقطع ابتدایی است.

چطور یک موضوع پایان نامه دکتری روانشناسی انتخاب کنیم؟ (ایده 86) : اثر بخشی درمان ذهن آگاهی بر کاهش اضطراب و استرس
براساس شیوه درمانی پذیرش و تعهد، پذیرش اضطراب روانی شایان توجه مستلزم سه فرایند دیگر ذهن آگاهی است. از آنجا که پذیرش در پایین ترین سطح مستلزم آمادگی برای داشتن آنچه در یک لحظه تجربه می کند، است، فرد باید در حداقل تماس متناوب با لحظه جاری باشد تا بتواند تجربه لحظه ای خود را بپذیرد. ارتباط بین پذیرش و دو فرایند دیگر ذهن آگاهی شاید کاملا واضح نباشد. پذیرش مستلزم خواستن ارادی تجربه های لحظه ای است؛ درست همان طور که هستند، نه آن طور که ذهن فرد می گوید (فورسیت و ايفرت ۲۰۰۷). این مسئله نشان می دهد که فرد اغلب باید از ارزیابی های کلامی تجارب خود فاصله بگیرد تا بتواند آنها را به طور کامل بپذیرد. از آنجا که به نظر می رسد خنثی سازی و خود زمینه ای با فراوانی بسیار زیادی عمل می کنند، هر دو فرایند به منظور تسهیل پذیرش کامل مورد نیازند. بدین ترتیب، ذهن آگاهی را که اصطلاحی قدیمی با چندین معناست، می توان به عنوان ارتباط پذیرش و تماس با لحظه جاری، خود زمینه ای و خنثی سازی شناختی مفهوم سازی کرد.

دانلود مقاله پیشینه تحقیق و مبانی نظری ذهن آگاهی

دانلود پروپوزال روانشناسی درمورد ذهن آگاهی و اتیسم



چطور یک موضوع پایان نامه دکتری روانشناسی انتخاب کنیم؟ (ایده 87) : نقش حمایت معلم در کاهش اختلال یادگیری دانش آموزان
اکثر آنهایی که به عنوان «افراد دارای مشکلات در یادگیری» مشخص می شوند، مشکلات نه چندان بزرگی را تجربه می کنند. اینکه آیا آنها نیاز به حمایت اضافی دارند، در قسمت های مختلف جهان بسیار متغیر و متفاوت است. در تلاش برای شناسایی کودکان با مشکلات یادگیری یا معلولیت ها استفاده از سطوح اکتساب برنامه کاری رسمی، به عنوان یک شاخص عمومی برای مدارس امری غیرعادی نیست. به عنوان مثال، در انگلستان کارورزان غالبا فردی را به عنوان دارای مشکلات یادگیری شناسایی می نمایند که در دو یا چند سطح از برنامه کاری ملی ضعیف تر از اکثریت گروه همسال خود عمل کنند. خطری که در اینجا وجود دارد این است که این مسئله اجازه می دهد که ارزشیابی طراحی شده برای هدفی متفاوت، به تصمیماتی اعتبار ببخشند که بر امکانات و یادگیری دانش آموزان اثر می گذارند. ناگزیر، در هر سیستمی که برای تعیین نیازهای دانش آموزان استفاده شود، باز هم قضاوتهای تخصصی، ذخایر و سیاست مربوطه در فرآیند تصمیم گیری، همیشه جایی برای عدم هماهنگی باقی خواهند گذاشت.

دانلود پروپوزال روانشناسی و علوم تربیتی درمورد افسردگی و اختلال یادگیری



چطور یک موضوع پایان نامه دکتری روانشناسی انتخاب کنیم؟ (ایده 88) : اثر بخشی تایپ درمانی بر کاهش نارساخوانی دانش آموزان
متداولترین تئوری پشتیبانی کننده مشکل خواندن و نوشتن از نوع نارساخوانی این است که از یک نقص صوت شناسی ناشی می شود. (استولینگ ۲۰۰۰)۔ دانش اصوات شناسی هم آگاهی از اینکه لغات از اصوات ساخته می شوند هست و هم توانایی کاربرد ماهرانه این اصوات. توانایی توسعه دانش اصوات شناسی ذاتی است اما پیشرفت خود بخود صورت نمی گیرد. شناخت اصوات طی زمان پیشرفت کرده و بازیهای کلامی و شعرهای مهد کودک به افزایش آن کمک می کند. بر اساس تئوری نقص اصوات شناسی، افراد نارساخوانی خصوصا در توانایی خود برای ردیابی و عمل آوری اصوات گفتاری دچار نقصان هستند. با توجه به آگاهی فعلی، به نظر نمی رسد که تفکر موجود در مورد برخی از دانش آموزان به عنوان نارساخوانی و برخی دیگر به عنوان خوانندگان معمولی ضعیف برای معلمان مفید و یاری دهنده باشد. تحقیقات (راس و بروکز ۲۰۰۴) نشان نمی دهند که «نارساخوانی»ها و «خوانندگان ضعیف معمولی» باید به روش های متفاوت آموزش داده شوند. روش های ارتقا یافته تحت عنوان مداخلات تخصصی برای افراد نارساخوانی به خوبی مناسب برای تدریس عادی (که چگونگی منشا گرفتن آنها هستند) می باشند. به عنوان مثال، دانش آموزان نارساخوانی غالبا از تایپ کامپیوتری متون خود سود می برند.

دانلود نمونه پروپوزال آماده روش تحقیق روانشناسی تربیتی (نارسا خوان)



چطور یک موضوع پایان نامه دکتری روانشناسی انتخاب کنیم؟ (ایده 89) : تاثیر آموزش مهارت های ارتباطی در کاهش علائم اختلال در کودکان اوتیستیک
اوتیسم وضعیتی است که عموما بر ارتباطات، ادراک و یادگیری تأثیر می گذارد. کانر (۱۹۴۳) اشاره می کند که الگویی رفتاری در گروه کوچکی از کودکان کم سن به صورت نگاهی به درون گرا به نظر رسیده، این رفتار را اوتیسم کودکانه نامگذاری کرد که برگرفته از لغت یونانی autos به معنای خود بود. آسپرگر ( ۱۹۴۴) به صورتی جداگانه با توصیف کودکان بزرگتر با رفتاری مشابه همان است که کانر آن را "autistic" نامید. سندرم آسپرگر، حالا عموما یک شکل از اوتیسم به حساب می آید که برای توصیف افرادی در منتهی الیه طیف اوتیستیک به کار می رود (انجمن ملی اوتیسم، ۲۰۰۴) انجمن ملی اوتیسم در بریتانیا تخمین می زند که اختلالات طیف اوتیسمی به طور تقریبی بر زندگی بیش از ۵۰۰/۰۰۰ خانواده در سراسر بریتانیا اثر می گذارند.» اوتیسم به صورت زیر تعریف می شود یک ناتوانی رشدی عمری که بر نحوه رابطه و ارتباطات شخص با افراد اطراف او اثر می گذارد. کودکان و بزرگسالان مبتلا به اوتیسم در ایجاد ارتباط معنادار با دیگران ناتوان هستند. توانایی آنها در توسعه روابط دوستانه و همینطور قدرت درک احساسات دیگران در آنها، مختل و معیوب است. افراد مبتلا به اوتیسم غالبا می توانند ناتوانی های یادگیری دیگری هم داشته باشند، هر کس با این شرایط مشکلی در ایجاد ارتباط منطقی با جهان دارد. برای یک فرد اوتیستی واقعیت یک مجموعه گیج کننده و مغشوش از وقایع، افراد، مکانها، صداها و تصاویر است. به نظر می رسد هیچ مرز، ترتیب با معنای روشنی برای هیچ چیز وجود ندارد. بخش بزرگی از زندگی من تنها در جهت تلاش برای فهم الگوی پشت هر چیزی سپری می شود.

دانلود نمونه پروپوزال روانشناسی بالینی درباره کودکان اتیسم



چطور یک موضوع پایان نامه دکتری روانشناسی انتخاب کنیم؟ (ایده 90) : بررسی عوامل موثر بر مشکلات رفتاری کودکان مقطع ابتدایی
رفتار دانش آموز در مدرسه در خلا اتفاق نمی افتد. رفتار مشکل داری که به نظر می رسد مربوط به دانش آموزی خاص است، ممکن است نشانه ای از مجموعه ای از مسائل بافتی مربوط به خانواده، مدرسه، کلاس درس، گروه همکلاسی ها یا معلم و همینطور خود دانش آموز باشد. مقصر شناختن دانش آموز و سابقه او به تنهایی به شما آن اطمینان لازم برای جستجوی راههای مدیریت رفتاری را که در محدوده کنترل خودتان هستند نمی دهد. شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد رفتار غیرقابل پذیرش دانش آموز در کلاس درس نه تنها تحت تأثیر رفتار تک تک دانش آموزان، بلکه موارد مختلف قرار می گیرد.

دانلود نمونه پروپوزال ارشد روانشناسی درباره اختلالات رفتاری